Puszysta śmierć

O śmierci słyszymy codziennie, nawet jeżeli temat nie dotyka nas osobiście, nie oznacza, że nie istnieje. Dowiedziałam się ostatnio, że firmy nie powinny chwalić się …wsparciem dla hospicjum, bo to źle się kojarzy.

Najlepiej jeśli firma X wspiera schronisko dla bezdomnych zwierząt. Zwierzęta są słodkie i puszyste, klienci firmy rozczulają się, a firma wzbudza ich podziw i zaufanie.

Nieco lepiej jest z dziećmi. Pomoc dzieciom też wzbudza pozytywne emocje i skojarzenia. Wszystko pod warunkiem, że może być skuteczna, czyli przynieść realny efekt.

Wróćmy teraz do śmierci. Takiej zwykłej, która nie omija nikogo. Warto w końcu pomagać umierającym, czy nie warto? Z jednej strony warto , bo to przecież dobry chrześcijański uczynek. Tylko, że dobre uczynki w dzisiejszym czasie mają się opłacać , tu i teraz, a nie w przyszłości i to w zaświatach. Więc, czy warto pomagać hospicjum jako firma i nie móc w tym wypadku wrzucić słodkiej foci na FB tudzież w inne miejsce? Z punktu widzenia wizerunkowego podobno nie warto….

Śmierć jest za mało puszysta i słodka, jest za to koścista i straszna. Mimo, że próbuje się ją sprzedać umieszczając posępne nadruki na przeróżnych gadżetach, nie jest zbytnio lubianym „produktem”. Wygląda na to, że prawdziwej śmierci nie da się sprzedać. Dziwne, że ci mądrzy spece od marketingu, którzy mają szereg dobrych rad na to, co należy pokazywać, a co ukryć przed światem, nie potrafią takiej prostej sztuczki zrobić. Nie potrafią sprawić, by firma X mogła z dumą wspierać hospicjum Y i chwalić się tym, nie zważając na szkody wizerunkowe.

Zły PR śmierci jest oczywisty. Wzbudza strach i smutek. Nie jest ani puszysta, ani słodka. Zastanawiam się czy dobry marketing może pomóc tak odczarować temat, by nagle, cudownym sposobem nie był już kojarzony negatywnie.

Nastały czasy, w których wizerunkowo bardziej „opłaca się” posadzić drzewo lub pogłaskać małego bezdomnego kotka, niż wesprzeć instytucję niosącą pomoc umierającemu człowiekowi. Takie podejście do marketingu mi się absolutnie nie podoba.

Total Page Visits: 1308 - Today Page Visits: 6

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.